reklama

U najlepšieho psychológa

V živom podniku sedí na vysokej barovej stoličke celkom dobre oblečený muž, ktorému na päty o chvíľu bude šliapať štyridsiatka. Vyzerá však aspoň o desať rokov mladšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Inak spoločenský a vždy veselý typ tu dnes sedí medzi toľkým životom sám. Počúva gitarové tóny, ozývajúce sa zo zle osvetleného pódia a pred ním stojí už tretí krígeľ piva. Do tretice všetko dobré a preto bol práve tento tretí pohár zlomový. A keďže po ruke nebolo nijaké sympatické dámske ucho, rozhodol sa obrátiť na neoficiálne najlepšieho psychológa na svete.

“Počuj priateľu, máš deti?” zahučal na barmana, ktorý práve došejkoval dáke farebné dačo.

Chalan sa sám pre seba ironicky usmial. Už vedel koľká bije a videl, že nový pacient sa práve sám objednal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

“Zatiaľ nie.” Zakričal a pokračoval v príprave drinku.

“Ja mám!” hučí muž naspäť.

“Tak to gratulujem!” Úprimný záujem by sa dal krájať.

“No…Ďakujem! Vieš, akú mám prácu? Vieš, čo robím?”

“Tak to netuším. Záhradníka?”

Muž sa pozrel s krivým obočím chalanovi rovno do tváre.

“Ale kde! Som učiteľ. Ale vždy som chcel byť profesionálny spevák.” Povedal muž, polo-zasnene.

“Tak kde je problém? Hneď cez ulicu je karaoke bar, každý piatok sa tam rodí aspoň jedna nová hviezda.” Povedal barman, ale trochu podcenil hladinu tohto človeka, ktorá nebola ešte taká vysoká.

“Hej! Myslím to vážne. Aj som mal kapelu. Aj som dostal ponuku. Ale…predsa som sa rozhodol ináč. Teraz mám rodinu, deti…” povedal a na tvári sa mu usadil výraz plný zmiešaných pocitov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Stále môžeš začať, keby veľmi chceš.” Odpovedá barman, snažiac sa nepôsobiť až tak sucho ako predtým.

“Hádam raz! Ale..decká sú ešte malé, robotu mám dobrú, na súkromnej škole. Treba robiť veľa, ale zvládam… vždy som si hovoril, že neskôr, že potom…no…to potom je akosi teraz. Vieš, kde bola chyba?” spýtal sa, no nečakal na žiadnu reakciu.

“Rodičia ma dosť netlačili! Keby boli na mňa tlačili viac, bol by som ďalej. Bol by som, kde som chcel…”

“No…tak to teda neviem.” Kričí naspäť barman. “Keby na teba toľko tlačili, možno by si nevedel bez toho tlaku potom vôbec fungovať. Alebo skôr - by si skončil práve tam, kde by ťa dotlačili. Dôležitá otázka - podporovali ťa v tom, čo si chcel robiť?”

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“To áno...” odpovedal muž smutne, ale bez váhania.

Barman sa na sekundu otočil a pred muža postavil drink vo veľmi peknom pohári, s dekoráciou a jedným malým farebným dáždnikom.

“Na účet podniku.” Hovorí barman. “Volá sa to Osobný test disciplíny. A dúfam, že ti naozaj zachutí.”

Valentína Tuhá

Valentína Tuhá

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

-mladá nezávislá pozorovateľka života. Od 07/2017 žijúca v Austrálii. Tri hlavné záujmy: Edukácia, Príbehy, Písanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu