reklama

Instagram, sebavedomie a plač

Ann je mladé a krásne žieňa, bývajúce vo vedľajšej izbe. Často sme spolu chodievali po práci von, na sobotnú prechádzku mestom či pozorovať západ slnka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sem tam sme sa vybrali aj do obchodov. Nie som veľmi fanúšikom nakupovania, ale Ann fandí móde a vždy vedela perfektne skombinovať farby, nové kúsky so starými, topánky s… ani vlastne neviem s čím, ja som vedátor v iných veciach a jediné, čo ma napadá, sú ponožky, ale to určite nebolo ono.

Jej krásnej, vyšportovanej postave vždy sadlo všetko ako uliate, preto sa nemusela nikdy veľmi so skúšaním namáhať. Úzky včelí pás, ladné boky a jemné plecia vyzerali krásne v letných šatách ako aj v športovo elegantnom outfite.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže sa Ann o toľkú radosť nechcela deliť iba so mnou, štipka márnivosti ju vždy doviedla k čomusi, čo sa dnes pre mnohých takmer rovná dýchaniu. Fotky, fotky, fotky. Raz vysmiate selfies, inokedy odraz v zrkadle s našpúlenými perami a novou blúzkou, alebo sme našli nejaké pekné miesto a poprosila ma, aby som jej portrét zvečnila z diaľky. Každý deň pridávala na Instagram fotky a followeri každý týždeň pribúdali. Občas i hlúpe komentáre, ale tomu sa predpokladám nedá celkom vyhnúť.

Jeden večer, keď som sa snažila vykreovať nejakú provizornú večeru, zistila som, že mi chýba soľ. Zásoby zo školskej jedálne sa mi minuli, neďaleké potraviny už boli zavreté a bez soli by tá masa čohosi bola iba…masa čohosi bez soli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybehla som z izby a prebehla asi tri metre. Zaklopala som na dvere a hneď som vošla dnu, nečakajúc na odpoveď.

“Ahoj Ann, len som sa chcela spýtať, či nemáš….Si v poriadku??” zmenil sa môj tón tak bleskurýchle, ako by do mňa uderilo.

Ann sedela takmer nahá pred veľkým zrkadlom, zavesenom na jej skrini pri dverách. Z očí sa jej valili prúdy sĺz, ktoré čiernymi potôčikmi, zafarbenými z jej maskary, stekali po jemných lícach. Okolo nej boli rozhádzané šaty, zapnutý laptop, na ktorého obrazovke bola fotka nejakej náhodnej krásnej dievčiny na Instagrame, a telefón – tiež so zapnutým Instagramom, ale inou fotkou, tiež nejakej baby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Áno…asi….nie.” znela po chvíli odpoveď, ktorá sa zrútila do vzlykavého plaču.

Stretla som v živote veľa dievčat, ktoré milovali dramatizovať vždy, keď sa dalo, ale sebavedomá Ann nemala nikdy takéto sklony. Predtým, ako som stihla čokoľvek povedať, Ann vstala a uprela na seba pohľad v zrkadle, obzerajúc si celé svoje nie veľmi zakryté telo.

“Vieš…” povedala a trochu sa začervenala. Ak sa vlastne ešte dalo viac červenať po takom plači. “Mám toľko followerov, každy deň pridávam fotky a všetko, ale keď sa na seba naozaj pozriem…nemám šajn, ako vyzerám!” vykríkla tak, že ju možno počuli aj v ďalšej izbe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Je ten zadok príliš veľký? Včera sa zdal okej, ale dnes sa mi zdá, že nie je taký, ako sa mi videl včera. A to brucho…ja vôbec neviem. Je dosť chudé? Nie je? A….” a Ann spustila lavínu otázok, na ktoré som ja nemala odpoveď.

“Pozri Ann, podľa mňa si krásna baba a….” chcela som dokončiť, ale niekto bol rýchlejší.

“Ale pozri na ne!!” vyhŕkla a rukou ukázala na laptop a mobil, ležiace vedľa seba. “Nie sú neskutočné? Ja nemám také nohy a nikdy nebudem, a tie lícne kosti…obidve sú aj hore akosi lepšie. Ja taká nikdy nebudem! Nikdy!! ” povedala rýchlo, ale posledné slovo sa už stratilo v plači.

Neskutočné. To bolo to slovo, ktoré by som použila aj ja, ale v trochu inom zmysle, ako ho myslela ona.

Stála som tam asi 5 sekúnd bez pohnutia. Pozrela som na Ann a hneď na jej obraz v zrkadle. Nádherné mladé dievča úplne ignorovalo svoju krásu. Nebolo schopné vidieť svoje osobitosti, svoje vyšportované telo, za ktorým by sa chalani šli potrhať, svoje nádherné oči a žiarivý úsmev, ktorý magnetizoval takmer všetkých kolegov.

Tá chvíľa bola naozaj strašná a tak ironická. Stelesnená nádhera plače nad neskutočnosťou iných nádhier. Namiesto toho, aby bola vďačná za svoj vzhľad, umára sa nad tým, že nie je niekým úplne iným. Cez deň z nej priam dýcha sebavedomie no teraz…by jej asi ani jeho transplantácia nepomohla. A predpokladám, že ak to funguje takto, niekto sa možno práve teraz opúšťa nad jej božskou fotkou.

Trochu som ju upokojila, spolu sme upratali šaty a dobre sa porozprávali. Vyzerala, že jej je lepšie a keď som sa uistila, že je naozaj v poriadku, bol čas ísť. Celá soľ mi úplne vyfučala z hlavy. Na chvíľu som zastala, či si ju mám ešte vypýtať. Ann si myslela, že som už preč. Ako som sa otočila, zazrela som ju cez otvorené dvere v kúpeľni. Jej telefón smeroval oproti zrkadlu, snímajúc jej úsmev a telo v novej nočnej košeli.

Otočila som sa naspäť a potichu zavrela dvere. Tento večer mal už príchutí viac než dosť, žiadnej soli nieto treba.

Valentína Tuhá

Valentína Tuhá

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

-mladá nezávislá pozorovateľka života. Od 07/2017 žijúca v Austrálii. Tri hlavné záujmy: Edukácia, Príbehy, Písanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu