reklama

Posledný deň

Človek sa tu mení. Nie je chytený v pasci večnej monotónnosti alebo zaseknutý v systéme hrdzavých pravidiel, z ktorých hrdzavejú aj mladí ľudia, ukutí z kvalitného železa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je skoré ráno. V celom komplexe malého internátu panuje ticho. Žiadne hlasy. Žiaden smiech. Sú prázdniny.

Tentoraz je však čosi iné. Pre mňa. Moja izba zíva prázdnotou, rovnako ako ostatné, určené pre dočasných obyvateľov tohto čarovného miesta.

Končím. Po roku práce ako asistent učiteľa a pracovníka na internáte sa môj čas naplnil. Prvá kapitola tohto šialeného austrálskeho príbehu dnes so zatvorením dverí tejto izby dostane finálnu bodku.

Ako však stojím pri okne, pozerám na ihrisko v šedých odtieňoch, nad ktorými si svoj hnev dnes vybíja ťažký dážď, necítim sa smutne. Nostalgicky. Ani clivo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akoby sa toho stalo toľko, že ani neviem, na čo myslieť prvé. Aká som bola neskutočné iná, keď som do tejto priestornej izby vchádzala prvýkrát. Ako som postupne, každým novým príbehom, viac a viac striasala nánosy východoeurópskych stigiem, ktoré sa mi za tie roky dostali hlboko pod kožu.

Cítim sa iná. Viac sama sebou. A hlavne – pripravená odísť.

Jedna z najcennejších vecí, ktoré som sa v Austrálii doteraz naučila, je, že veci sa menia. Ľudia sa menia. Človek sa mení. Nie je chytený v pasci večnej monotónnosti alebo zaseknutý v systéme hrdzavých pravidiel, z ktorých hrdzavejú aj mladí ľudia, ukutí z kvalitného železa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekto môže prahnúť a hovoriť o pravidelných zmenách, keď ich nikdy naozaj nezažil, no až keď sa ocitne v prostredí, pre ktoré je to bežná veci, buď si to zamiluje, alebo ho to vydesí k smrti. Ja to na Austrálii milujem, aj keď najprv to nebolo také jednoduché.

Nebojím sa odísť, lebo viem, že toto nie je jediné miesto, kde sú ľudia dobrí. Jediné miesto, kde sa dejú dobré veci. Nebojím sa zmeny, lebo to nemusí znamenať, že veci môžu byť ešte horšie, s čím sa obrovské percento ľudí stretáva doma.

Vezmem zo stola poslednú tašku. Ešte raz sa zahľadím von oknom. Pred očami by sa mal zjaviť nejaký obraz, no všetko, čo teraz vidím, je jedno veľké ďakujem. A s pocitom vďačnosti, ktorá sprevádza každý jeden môj krok na tomto kontinente, v ťažké i sladké chvíle, zatvorím dvere, posledný krát otočím kľúčom so žltým príveskom a pomaly kráčam k svojmu autu, čakajúcemu na nové dobrodružstvá.

Valentína Tuhá

Valentína Tuhá

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

-mladá nezávislá pozorovateľka života. Od 07/2017 žijúca v Austrálii. Tri hlavné záujmy: Edukácia, Príbehy, Písanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu