reklama

Namiesto predsavzatí len jedno slovo

Dnešný deň trávim v krásnej a udržiavanej botanickej záhrade. Teplé slnko príjemne hreje na všetky strany a botanickou záhradou pulzuje život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napravo šantia deti, naľavo piknikuje starší pár, obďaleč na deke o čomsi vášnivo debatuje skupina mladých.

Domov som po silvestrovskej noci prišla o šiestej ráno, preto som sa dnes akosi prirodzene rozhodla pre fyzicky nenáročné aktivity. Predo mnou leží môj zápisník s perom a nová rozčítaná kniha od Leška. Na výber sú teda dvaja kandidáti. Diár predsa len tentoraz vyhral.

Ako chytám do ruky pero, myslím na včerajší ohňostroj. Z hľadiska ekológie toho nie som veľmi zástancom, ale predsa to stálo zato. Pohľad na nočný Melbourne s vysvietenými siluetami budov a štýlovými, rýchlo sa objavujúcimi a miznúcimi farebnými útvarmi pôsobil, akoby naozaj niekto veľmi dynamicky maľoval hýrivými farbami na papier poliaty tušom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento umelecký akt však pre mňa osobne nepredstavoval akýsi ďalší životný štart. Resp. pokus oň, čo by možno platilo pre viac ľudí. Môj nový rok začal v júli s príchodom do Austrálie a preto budem svoje výsledky pravdepodobne sčítavať až o pol roka. Chcela som však urobiť aspoň niečo symbolické.

Ošiaľ novoročných predsavzatí nebol nikdy moja šálka kávy, preto som rozmýšľala, čo by mohlo byť aspoň akýmsi heslom alebo kľúčovým slovom, v ktorom by sa mohol môj kalendárny rok 2018 poniesť. 

Po chvíli prišla jednoduchá odpoveď a medzi riadkami sa zjavilo jediné, jednoduché slovo: aktivita. 

Taký malý test, čoho som naozaj schopná, ak sa do vecí naozaj opriem a čo je naozaj pravdy na tých všetkých ultra-motivačných článkoch o tom, že ak človek naozaj to, čo chce, robí, tak k tomu dôjde - a nemusí to ani trvať až tak dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, čo chcem robiť. Viem, čo som začala robiť a na akých projektoch chcem pracovať a pracujem. Ako som už spomínala vyššie, dnes nezačínam, v mojom roku som teraz v polovici, čo je možno ešte motivujúcejšie, aby som veci dokončila už do júla. V práci som už zabehnutá, papierovačky hotové, náklady vykryté - tak teraz skúsime otestovať, ako sa mi naozaj podarí s týmto slovom úplne stotožniť.

Ak tiež nemáte novoročné predsavzatia veľmi v láske (alebo sa vám táto metóda zmeny zdá anti-efektívna), tiež si vyberte len jedno slovo. A ak to bude tiež aktivita, verím, že sa takto o rok budete cítiť úplne ináč a o krok bližšie k tomu, kde naozaj chcete byť - nech je to už akéhokoľvek charakteru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šťastný nový rok! 

Valentína Tuhá

Valentína Tuhá

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

-mladá nezávislá pozorovateľka života. Od 07/2017 žijúca v Austrálii. Tri hlavné záujmy: Edukácia, Príbehy, Písanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu