reklama

Na Vianoce osamote

Štedrý deň. Živé ulice Melbourne sprevádza miestne typické neposedné počasie a obyvatelia i turisti prúdia centrom v uvoľnenom tempe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Vianočné dekorácie len veľmi výnimočne zdobia zopár z nádherných výkladov a typické vianočné tóny tiež akosi takmer nepočuť.

Najprv som sa cítila zvláštne. Človek má pocit, akoby zastal čas. Akoby sa našiel chytený uprostred večného leta a len akési nepatrné signály sa ho snažili presvedčiť, že čas predsa pokročil a zastal rovno na prahu predvianočnej noci. 

Tu je však už deň. Deň, ktorý je pre mňa poprvýkrát najodlišnejší, aký kedy bol. Už minulý rok som trávila Vianoce mimo domova, stále však s celou rodinou. Tentoraz som sama, na opačnej strane zemegule. A čo je najzaujímavejšie - nelomcujú mnou akési tragické pocity. Chýba mi rodina, nejaké drobnosti z vianočných trhov či tá radosť, keď niekto rozbalil darček odo mňa a ja som trafila práve tú drobnú materiálnu túžbu. No predsa..je to akési príjemné. Skúsiť to raz ináč. Bez všetkého ťažkého jedla, zhonu, chladu čakajúceho za dverami, tiaže večne opakovanej tradície a paralýzy celého systému na dva mesiace.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu sú Vianoce naozaj len akési symbolické. A napriek tomu nemám pocit, akoby som o niečo prichádzala. Nie je to také autentické, ale predsa. Možno som len dospela do fázy, kedy sa na veci pozerám ináč.

Naše Vianoce doma boli vždy priam magické. Ako však možno mnohí budú súhlasiť, Vianoce sú predovšetkým o deťoch. A pre deti. Ja som však už trochu podrástla. Plus rodinné putá sa rozpadli ako domček z karát, ktoré nezlepí už ani vianočné lepidlo a v tom prípade už naozaj nebol dôvod živiť oslavu čohosi, čo sa už dávno roztratilo.

Chcela som zmeniť svoj život. Stalo sa. Daňou za to sú možno Vianoce osamote - ale napriek tomu mám pocit, že sa tú daň za život v krajine s úplne iným rozmýšľaním a životným štýlom naozaj oplatilo zaplatiť. 

Valentína Tuhá

Valentína Tuhá

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

-mladá nezávislá pozorovateľka života. Od 07/2017 žijúca v Austrálii. Tri hlavné záujmy: Edukácia, Príbehy, Písanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu